Μειωμένα διαφημιστικά έσοδα για το Euro 2016

Οι διεθνείς διοργανώσεις για τις οποίες τα διαφημιστικά κέρδη αυξάνονταν από διοργάνωση σε διοργάνωση ήταν 13 συνεχόμενες.

Αυτή τη φορά, τόσο για το Euro 2016, όσο και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο ντε Τζανέιρο του 2016, οι διαφημιστές και οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει μείωση του συνολικού ποσού κερδών για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία.

Η επιρροή των διεθνών διοργανώσεων έχει μια μικτή εικόνα, εξηγούν Βρετανοί διαφημιστές στον Guardian. Από τη μία, το Euro 2016 είναι μια διοργάνωση που διεξάγεται στην Ευρώπη της κρίσης και όχι σε κάποια χώρα με αναδυόμενη οικονομία (όπως, για παράδειγμα, η Βραζιλία το 2014, με το Παγκόσμιο Κύπελλο).

Από την άλλη, πρόκειται για τη χώρα, η πρωτεύουσα της οποίας (Παρίσι) δέχτηκε τρομοκρατική επίθεση από τζιχαντιστές.

Το κοινό δένεται όλο και περισσότερο με τέτοιες διοργανώσεις διεθνούς κύρους και φήμης, όπως το Euro 2016 ή οι επερχόμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες του Ρίο. Εντούτοις, αυτό το “δέσιμο” είναι πιο απομακρυσμένο από ποτέ κατά τη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη εποχή.

Οι οικογένειες δεν κάνουν προύπολογισμούς για ταξίδια και οι περισσότεροι άνθρωποι που ταξιδεύουν για να βρεθούν στα στάδια των αγώνων είναι ελεύθεροι ή γενικότερα, αδέσμευτοι (single, not-married). Αυτό επηρεάζει τα είδη αγαθών που είναι συμφέρον να διαφημιστούν.

Η Ευρώπη αναμένει ένα δύσκολο δεύτερο τρίμηνο το 2016, λένε οικονομικοί αναλυτές και τα αποτελέσματα θα φανούν στο τρίτο τρίμηνο, όταν δηλαδή ξεκινά η διοργάνωση του Euro 2016.

Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το φόβο των εν δυνάμει επισκεπτών να ταξιδέψουν στο Παρίσι και τις άλλες γαλλικές πόλεις, κάτι που θα μειώσει το συνολικότερο τουριστικό τζίρο και θα επηρεάσει και τις διαφημιστικές συμφωνίες.

Εξάλλου, οι διαφημιστικές συμφωνίες επηρεάζονται και από τα επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν για προσωπικό, καμπάνιες και προϊόντα προς διαφήμιση κατά τη διάρκεια των αγώνων. Το κόστος ανεβαίνει, το κοινό μειώνεται (αντιθέτως, αυξάνεται το τηλεοπτικό) και η επίγεια διαφήμιση τις ημέρες των αγώνων του Euro 2016 γίνεται ολοένα και λιγότερο ελκυστική. Να δούμε τι θα σκαρφιστούν οι διοργανωτές για να αποτρέψουν αυτή τη μείωση εσόδων.