4 νέοι παίκτες στο ελληνικό online στοίχημα

888.com bet group holdings Ελλαδα online στοίχημα online casino 888

Προσδοκίες έχουν καλλιεργηθεί από την ελληνική κυβέρνηση για τα έσοδα που θα δημιουργηθούν από το πλαίσιο των μόνιμων αδειών για το online στοίχημα.

Οι γνωστοί 13 που βρίσκονται ήδη στην ελληνική στοιχηματική αγορά

Υπενθυμίζουμε ότι οι μόνιμες άδειες για το online στοίχημα στην Ελλάδα θα είναι πενταετούς διάρκειας. Οι παρακάτω στοιχηματικές πλατφόρμες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για μόνιμες άδειες. Πρόκειται για πλατφόρμες που προέρχονται από το μεταβατικό καθεστώς του νόμου 4002/2011:

  • Stoiximan
  • Goalbet
  • Novibet
  • Championsbet.gr
  • bet365.gr
  • BetStars
  • Winmasters
  • Betshop
  • Rebels Gaming
  • Sportingbet
  • Interwetten
  • Bwin
  • Pamestoixima.gr

Είναι θολό ακόμη το τοπίο σχετικά με την “αναστημένη” Mybet. Δεν είναι γνωστό αν θα διεκδικήσει νέα άδεια στην Ελλάδα, δεδομένου του γεγονότος ότι η εταιρεία που είχε προσωρινή άδεια στην Ελλάδα (Personal Exchange International Limited) έχει πτωχεύσει. Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η GVC Holdings θα παύσει τη δραστηριότητα της Vistabet, πιθανότητα με μεταφορά παικτών.

Ο ΟΠΑΠ, παρά το γεγονός ότι έχει ήδη αποκτήσει το 84,49% του Ομίλου Stoiximan με online στοιχηματική δραστηριότητα σε Ελλάδα και Κύπρο, θα διεκδικήσει ξεχωριστή άδεια για τη δική του πλατφόρμα, δηλαδή για το ηλεκτρονικό κομμάτι μέσω διαδικτύου του Πάμε Στοίχημα.

Οι 4 καινούριοι παίκτες για το ελληνικό online στοίχημα

Το ενδιαφέρον από νέους παίκτες για την ελληνική online αγορά διαδικτυακού στοιχήματος και τυχερών παιγνίων γενικότερα έχει υπάρξει από την αρχή καθαρά φιλολογικό.

Υπάρχουν 4 περιπτώσεις διεθνών παρόχων τυχερών παιγνίων, που ενδιαφέρονται ζωηρά για άδειες online στοιχήματος και online καζίνο στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία εταιρεία με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία, μία από τη Ρωσία με κεφάλαια και από τη Βραζιλία, μία από τη Σουηδία (που αποτελεί και τον πιο δυνατό όμιλο, σε όγκους τζίρου) και τη σύμπραξη ομίλου ΟΤΕ και Intralot, που πρώτο απ’ όλους είχε αποκαλύψει το bet3.GR (δείτε την ημερομηνία).

Επιβεβαιώνεται και από άλλες πηγές ότι σε πρώτη φάση το ενδιαφέρον νέων παικτών για την ελληνική αγορά στοιχήματος σταματάει στον αριθμό 4. Άλλοι 4 παίκτες (ένας από τη Ρωσία, ένας από τους “φορολογικούς παραδείσους” των Ολλανδικών Αντιλλών, ένας από τη Μεγάλη Βρετανία και ένας από την Ισπανία) δεν φαίνονται τελικά διατεθειμένοι να μπουν στην ελληνική αγορά. Προβληματίζονται από το υψηλό τίμημα άδειας ανά έτος.

Θυμίζουμε ότι το αντίτιμο για την Άδεια Τύπου 1, που αφορά στη διεξαγωγή Διαδικτυακού Στοιχήματος ανέρχεται στα 3.000.000 ευρώ για 7 έτη και για την Άδεια Τύπου 2, που αφορά τη διεξαγωγή Λοιπών Διαδικτυακών Παιγνίων, φθάνει στα 2.000.000 ευρώ ανά επταετία. Από τους νέους παίκτες το αντίτιμο αυτό εκτιμάται ως υπερβολικά υψηλό.

Οι μελλοντικές προοπτικές της ελληνικής αγοράς online στοιχήματος

Οι προσδοκίες της ελληνικής κυβέρνησης για έσοδα και ενδιαφέρον ως προς τη μόνιμη αδειοδότηση επαφίεται στην αύξηση του ακαθάριστου προϊόντος του κλάδου (Gross Gaming Revenue -GGR), όπως εκείνη προκύπτει από τα στοιχεία της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων.

Σύμφωνα με την ΕΕΕΠ, τα συνολικά μικτά κέρδη (GGR) της αγοράς παιγνίων το 2019 παρουσίασαν αύξηση 5,25% συγκριτικά με το 2018 και διαμορφώθηκαν στα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά για το έτος 2019.

Θυμίζουμε ότι το σύνολο των ποσών που παίχτηκαν στην επίγεια και online αγορά μαζί ανήλθε σε 15,9 δισεκατομμύρια ευρώ (αύξηση 14% συγκριτικά με το 2018). Από αυτά το 53,3%, δηλαδή 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά, πονταρίστηκε στο διαδίκτυο. Εξάλλου, τη μεγαλύτερη αύξηση στα μεικτά κέρδη (ύψους 10,91%!) παρουσίασαν τα τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο, με συνολικό GGR στα 437.321.000 ευρώ.

Ανάμεσα στα θετικά νέα για τις προοπτικές της ελληνικής αγοράς online στοιχήματος, είναι και ανεπίσημες πληροφορίες που μιλούν για πιέσεις προς την πλευρά της κυβέρνησης, ώστε τα ποσά των τιμημάτων αδειοδότησης για τη δεύτερη επταετία αδειών online στοιχηματισμού (το φάσμα του online στοιχηματισμού έχει κριθεί εθνική περιουσία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή) να είναι πολύ μικρότερα: Ακόμη και στο 1/3 της τωρινής αξίας για τα έτη 2028-2034. Πιθανότητα αυτό δεν θα διευκρινιστεί στην νομοθετική πρωτοβουλία που αναμένεται και θα οριστεί με νέο νόμο πολύ αργότερα.